tirsdag den 24. marts 2015

Osteløben er ankommet og jeg er udfordret.

Så har jeg fået den famøse osteløbe, og må sige jeg nu har osteløbe til det næste lange stykke tid. Osteløben er i pulverform, og hvert brev på billedet indeholder osteløbe til, hold nu fast 75 liter mælk!!!!!! hvilket vil sige at der pr. brev vil kunne fremkomme 7,5 kg ost. Jeg tror nu nok, jeg starter med lidt mindre portioner. Planen er jeg vil begive mig ud på noget der minder om 500 gram fremstillet ost, hvilket så vil kræve 5 liter mælk. Jeg skal jo fremstille Mozarella, så jeg kan få lavet en tomat/mozarella salat, og resten vil jeg så bruge til en lækker lasagne, som bliver fuldstændig vidunderlig.

1 kommentar:

  1. Jeg er spændt på at se, hvad det bliver til, Bent! Hvis osten bare bliver halvt så god, som din fede røgeovn, så bliver det helt gennemført :) Fedt at du bestiller det hjem, så det kan laves fra bunden.

    SvarSlet