mandag den 1. december 2014

skvalderkåls frikadeller

Fra min biotop er det nok begrænset, hvad der  kan laves på denne årstid, men  jeg besluttede at jeg ville lave nogle grøftekants frikadeller, med tilspædelse  af nogle gamle kartofler. Vi samlede en masse ukrudtsplanter langs bækken, som vi derefter hakkede rigtig fint. I mellemtiden kogte vi nogle kartofler i en gryde over et bål, som vi derefter moste, og blandede  i  de finthakkede ukrudtsplanter. Efterfølgende skiftede vi gryden ud over bålet med en pande,hvorpå vi stegte frikadellerne, som smagte rigtig godt , med den tilbragte ketchup.
Min søn har nu inviteret 2 kammerater med hjem på onsdag, og vi skal så afsted igen og se om vi kan gentage de, ifølge min søn verdens bedste frikadeller.  Billeder følger desværre først senere,,da min tlf. er bortkommet, håber på den snart dukker op igen, ellers må jeg tage nye billeder på onsdag, som så kan dokumentere processen.

1 kommentar: