lørdag den 13. december 2014

Biotop opgave

Jeg var lidt ude i dag efter den store "Alexander" skulle have  terroriseret min biotop, der var dog ikke sket det store, udover vandstanden var steget betydeligt i bækken. Jeg indsamlede nogle blade og andre nedfaldne ting, hvorefter børnene og jeg ville tage hjem og se om vi kunne prøve at tegne efter det på et stykke karton på gulvet foran brændeovnen. Det gik faktisk rigtig godt, især for forståelsen af det man ikke kan se på f.eks et træ. Min mindste pige var meget imponeret over rodnettet på bøgetræet:)



3 kommentarer:

  1. Hejsa
    Godt biotopen holdt til stormen. Overvej at gemme frø (bog mm)til senere spiring - se her: http://vaerkstednaturteknik.blogspot.dk/2014/05/spiring.html

    Giv gerne dine indlæg labels / etiketter 'biotop 4' også :-)

    Vh Ida

    SvarSlet
  2. Hej Ida.
    Ja det var jo bare en lille blæst:)
    Jeg har givet mine indlæg etiketter, så der er lidt mere styr over dem nu. Jeg overvejer fremadrettet, bare at skrive videre i det samme indlæg, men det gør bare at det vel på et eller andet punkt er ud som om jeg ikke blogger længe af gangen?
    Mvh Bent

    SvarSlet
  3. Mojn Bent

    Go' illustration på hvor langt roden på sådan et træ er forankret i jorden :)

    Rigtig god jul til dig og din familie!

    SvarSlet