mandag den 29. december 2014

Biotop 4 opgave bliver lidt modificeret

Så var det jo i starten af denne lange juleferie, jeg ville begynde på min biotop opgave. Men alle de aktiviteter jeg havde regnet med  skulle udforskes, så som dyrespor og en gangbro i gammel nedfaldstræ, er foreløbig ikke blevet til noget, da bækken har været oversvømmet, hvilket man også har kunne se i medierne. fra den 23 til den 26 december har der været folk på 24 timers vagter til at få pumpet vandet væk fra veje og huse. Jeg har selv været berørt at hele vandstigningen, og haft besøg af div, folk fra kommunen. Nu ser det dog ud til at der er bedring på vej.
En ny mulighed er fysisk udfoldelse er dog blevet muligt, da marken langs bækken, stadig står godt oversvømmet, og med temperaturer omkring frysepunktet, er der mulighed for en super skøjtebane.
Jeg vil dog stadig igennem den næste uges tid se om det ikke bliver muligt at bygge den gangbro, som jeg har i tankerne.
Nedenfor følger lidt billeder af mine observationer/frustrationer.
Godt Nytår:)









Grundet det dårlige vejr, gik vi igang med at snakke lidt mere omkring planter og træer, samt hvordan de forskellige rodsystemer ser ud.



2 kommentarer:

  1. Hej Bent
    Øv, det ser ikke rart ud mht oversvømmelsen, jeg håber ikke at den har gjort skade på huset eller værkstedet!
    Dejlige billeder ellers, det ser ikke ud til at oversvømmelsen gør børnene så meget.
    /Allan

    SvarSlet
  2. Er SÅ træt af alt det vand, men det er desværre en tilbagevendende begivenhed/tragedie:(

    SvarSlet