søndag den 16. november 2014

Så er jeg i fuld gang igen.

Ja så er der gang i værkstedet igen. Jeg har besluttet at terraritet ikke skulle laves af gammelt glas, men derimod har jeg fundet et gammelt forsatsvindue. Grunden til dette, er ren og skær sikkerhedsmæssige hensyn., og så er det bare lidt nemmere at skrue sammen.
I forhold til min dukkeopgave, har vores dejlige hund, da lige besluttet at spise ørerne på mit ene hoved, så jeg har været i gang, med at rekonstruere ørerne, så godt jeg nu kunne. Om ikke så længe går jeg i gang med male processen.
Ha en vidunderlig blæsende søndag derude i Danmark
Opstart  med udskæring af bund og sider

Så er det hele skåret ud. Vinkelsliber med tynd skæreskive er perfekt til denne opgave. Prøvede først med håndsav, det er ikke en god ide.

Jeg har valgt at lave en træramme, også lidt for miljøets skyld:)



Øverst hele vejen rundt, har jeg brugt den gamle tætningsliste, for at man ikke skal skære sine fingre.



Da jeg tømte min spand med regnorme, for at flytte dem til det nye terrearie, så jeg at 2 regnorme var i gang med at parre sig, så det sad godt fast sammen.

Så er det første lag sand lagt i, og regnormene kan nu flytte ind.

Skiftevis sand og jord, det begynder at veje lidt. Har jo også ændret størrelse i forhold til den oprindelige plan, så det nu er  45x25x25 cm

Så er der lagt lidt frisk grønt på toppen, så må vi se hvornår det bliver hentet.


Afbidte ører:(


Så er kommet fingre og tæer til syne.

Øjenhulerne har også fået lidt fylde.

Har nu lavet lidt tilretning, men mangler stadig det sidste

1 kommentar:

  1. Der er godt gang i dig, Bent. Det ser rigtig godt ud! Du får også lige sat det værkstedsfaglige element med ind dyreholdsopgaven - ikke værst.

    SvarSlet