søndag den 23. november 2014

biotop 3 opgave og lidt dukkearbejde

Jeg er i fuld gang med at lave kroppen til dukken. jeg har simpelthen besluttet mig for at den skal laves af materiale, jeg har liggende i værkstedet, hvilket må være muligt, når det er 400 kvm stort:)
Jeg fandt noget tykt ståltråd, jeg tidligere har brugt, da jeg skulle have en arkitektens trøst, til at kravel op af en pergola, jeg har bygget ved vores hønsegård.
Endvidere er jeg kommet i gang med malingsprocessen af hoved, hænder, fødder, får lidt hjælp af min yngste datter.
Bladene er nu også godt tørre, og klar til at blive limet på mine syltetøjsglas, kan mærke det bliver rigtig godt.
Vi er også ret tæt på december, så de indsamlede ting fra biotopen, til juledekorationerne og adventskransen, er også ved at blive brugt.




2 kommentarer:

  1. Hejsa

    Overvejer hvilket naturfagligt læringsudbytte du tænker børnene skal have af at arbejde med blade? Jeg tænker ikke nødvendigvis på navne på træerne men at opdage naturfænomener, forskelle og ligheder (former, farver, tykkelser, strukturer mm), at sammenligne, at sortere og begynde at kategorisere mv. At klistre dem på syltetøjsglas er mere en værkstedsfaglig aktivitet. Se også 'Natur og miljø i pædagogisk arbejde' side 48 og frem..

    Jeg tænker du skal afprøve yderligere et par aktiviteter i forhold til din biotop 3 opgave

    God fornøjelse
    Ida

    SvarSlet
  2. Hej Ida.
    Jamen du kan da godt have ret i at det er mere værkstedsfagligt, men der er nu også lidt omkring hvilke farver der kommer igennem bladene, når der kommer lys i, tænker her på gul, brun, nogle som stadig er grønne, hvor lyset vil have svært ved at skinne igennem, dette er jo også værs at undersøge, hvorfor der er forskel. jeg bruger jo også selve biotopen til at være/lære i, bare ved at være der. Det sidste vi snakkede om dernede var, hvad der det der gør at din støvle sætter sig fast i bunden i bækken, og skaber modstanden, det er der jo også læring i. men vil da tænke andre overvejelser ind den næste stykke tid:)

    SvarSlet