søndag den 9. november 2014

Biotop 3 opgave.

Vejret i dag har jo bare været perfekt, sol ingen vind og en temperatur på 12-14 grader. Jeg har længe gået og spekuleret over, hvad jeg skulle bruge min biotop til.
Jeg besluttede sammen med mine børn, at vi skulle samle ind til juledekorationer, som snart står for døren. Samtidig satte jeg mig for sammen med min søn, at søge lidt inspiration på nettet, hvad vi ellers kunne lave.
Vi fandt frem til at vi ville indsamle nedfaldne blade i efterårsfarver, som vi vil lime på gamle syltetøjs-glas, og derefter sætte fyrfadslys i dem. Er spændt på at se hvordan det ser ud rundt om på huset en mørk aften.
Ha en fantastisk uge derude:)
Benjamin fandt nogle rigtig flotte svampe, som skal tørres, og derefter sættes på en juledekoration til Mormor.

Her er endnu et bevis på klimaforandringerne i Danmark. Elefantgræsset har fået aks (blomstrer) på denne årstid. Har været lidt i gang med at undersøge dette fænomen, og det er sket tidligere i Danmark gennem de sidste 4-6 år, grundet lang tør sommer, ja og så lige de høje temperaturer sidst på året.

Vores rigtig flotte klatretræ i min  biotop:)

Så er der indsamling af blade til lanternerne, det bliver rigtig godt.

Kunne ikke stå for at hoppe ned i bækken og få taget nogle billeder i vandoverfladen.



Fandt da også lige et par brombærbuske, med brombær, som ikke var helt modne endnu.

Ja det siger noget om klimaændringer.

Flotte svampe:)




Dagens fangst bliver lagt til tørring, så det er klart inden længe, så vi kan få lavet dekortioner til hele familien.

1 kommentar: