tirsdag den 11. februar 2014

opstart af bloggen

Så er det vist på tide jeg kommer lidt igang med den her blog:) jeg har valgt en biotop, som ikke ligger så langt fra hvor jeg bor. Stedet er med en lille bæk, hvor der langs siden er en masse træer. På den anden side af vejen ligger der et ældre stråtækket hus, med en tilhørende rådyrfarm, som jeg jævnligt besøger med mine Børn. På den ene  side af bækken er der en stor mark, hvor der ofte er rådyr på besøg, altså de vilde af dem. På den anden side af bækken er der en pumpehus med grundvandsboring, som leverer vand til hele området.
Denne lille bæk ender ud i havet ca 500 længere fremme, igennem et sommerhusområde kaldet skovmose.
Dette var så begyndelsen på min blok, og inden længe følger der skitser over området, samt en mere detsljeret forklaring omkring hvad der sker i min biotop.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar